Hello Office is hét alternatief voor Yoobi. Yoobi biedt een modulair systeem voor uren, projecten en facturatie. Je kiest zelf welke modules je nodig hebt, wat flexibiliteit biedt, totdat de kosten oplopen en je voor vrijwel elk onderdeel apart moet bijbetalen. Bovendien werkt niet alles standaard samen, waardoor je systeem steeds complexer wordt naarmate je groeit.

Hello Office betreft een all-in-one systeem met CRM, planning, urenregistratie, offertes en facturatie voor één vast maandbedrag. Geen verrassingen, geen steeds uitbreidende kosten, maar een compleet platform dat direct werkt.

Waarom overstappen van Yoobi?

Het modulaire karakter van Yoobi maakt het flexibel, maar zorgt in de praktijk voor variabele kosten. Voor additionele functies zoals CRM, uren- en onkostenregistratie, projectmanagement of facturatie betaal je per module extra. Ook is voor sommige onderdelen een koppeling of aanvullende licentie nodig.

Bij Hello Office is alles inbegrepen. Alle functies die je dagelijks nodig hebt, zoals klantbeheer, projectmanagement, taken en abonnementen zitten standaard in het pakket. Daardoor is het overzichtelijker én voordeliger. Daarnaast krijg je niet te maken met extra licenties, gebruik je minder losse tools, minder administratie en vooral: meer overzicht. Daarbij krijg je persoonlijke Nederlandse support, zodat je altijd snel geholpen wordt.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een CRM?

Vergelijking: Hello Office vs Yoobi

Functionaliteiten

FunctionaliteitHello OfficeYoobi
Offerte software
Offertes in eigen huisstijl opmaken❌ (alleen via extra module)
Offertes dupliceren en hergebruiken
Bijlagen toevoegen aan offertes
Facturatie software
Facturen maken vanuit offertes, uren en producten✅ (alleen met module)
Automatische herinneringen en aanmaningen
UBL-facturatie en boekhoudkoppeling
Periodieke facturatie / abonnementen❌ (module afhankelijk)
Urenregistratie
Automatisch urenvoorstel vanuit planning
Uren registreren via app
Uren goedkeuren/fiatteren❌ (alleen in uitgebreide module)
Planning en taken
Drag & drop agenda met koppeling naar taken
Gantt / kanban / productieplanning
Automatisch synchroniseren met urenregistratie
CRM & relatiebeheer
Contacten beheren met gekoppelde documenten❌ (CRM niet standaard inbegrepen)
Memo’s en notities per relatie
Flexibele filters / vrije velden
Mobiel & toegankelijkheid
Mobiele app (iOS/Android)
App-only gebruikersmogelijkheid (€10)
Agenda en planning via app beheren
Maatwerk & flexibiliteit
Volledig op maat per bedrijf❌ (afhankelijk van modulekeuze)
Eenmalige set-up kosten voor maatwerk❌ (consultancy uren)
Modules toevoegen/verwijderen zonder prijsimpact❌ (elk onderdeel extra kosten)

Kosten

KostenpostHello OfficeYoobi
Startprijs (vanaf)€69 p/mVanaf ± €10 p/m (excl. modules)
Kosten per extra gebruiker€19 p/m€10–€20 per gebruiker, modulair
App-only gebruiker€10 p/mNiet beschikbaar
FacturatiemoduleInclusiefModule
UrenregistratieInclusiefModule
CRM-functionaliteitenInclusiefModule
PlanningInclusiefNiet standaard
SupportInclusief Nederlandse supportHelpdesk inbegrepen, maatwerk extra
ImplementatiekostenEenmalig op maatConsultancy mogelijk tegen uurtarief

Voor wie is Hello Office geschikt?

Hello Office is perfect voor organisaties die nu Yoobi gebruiken voor uren of facturatie, maar merken dat extra modules al snel oplopen in prijs.
Ideaal voor de zzp-er, maar ook voor mkb-bedrijven; contentbureaus, bouw- en installatiebedrijven en (online) marketingbureaus die één totaaloplossing willen zonder tientallen opties aan te vinken.

Met Hello Office krijg je alles wat je nodig hebt voor een vast bedrag per maand, wél zo overzichtelijk.

Overstappen is eenvoudiger dan je denkt

Overstappen van Yoobi naar Hello Office is eenvoudig. Wij verzorgen de datamigratie, helpen met de inrichting van je omgeving en geven training aan je team. Je kunt dus snel door met je werk zonder downtime.

Stap vandaag nog over van Yoobi naar Hello Office

Ben je klaar met losse modules en steeds oplopende kosten? Hello Office biedt een compleet platform met CRM, urenregistratie, planning, offertes en facturatie: een alles-in-een systeem voor een vast bedrag.
Plan een demo, vraag een terugbelafspraak aan of neem contact op en ontdek hoe eenvoudig werken kan zijn met Hello Office.